Er zijn deze week diverse gesprekken geweest met Sourcing Specialisten van PostNL en onze leden.

Hieruit blijkt dat PostNL de afspraken met betrekking tot de maandagroutes anders invult dan wij zijn overeengekomen.

(onderstaand een deel uit de mail van subcontracting m.b.t. de gemaakte afspraken)

=====

Hieronder een samenvatting van de afspraken:

* U gaat de maandagen rijden volgens het dinsdag – zaterdag scenario waarbij het stoptarief voor de maandagroute gelijk is aan het dinsdag tot en met zaterdag stoptarief + 25%. De 25% geldt tot en met 11 september 2017 (ongeacht het volume).

 

* na 11 september 2017 zal de 25% worden aangepast  indien er aantoonbaar groei van volumes op de maandag is geweest. Gedacht moet worden aan afbouw naar 20% per 18 september.

 

* Het verzorgen van het dinsdag – zaterdag werkpakket op maandag is geen verplichting, maar wel een kans op groei van je omzet. Je hebt nu de mogelijkheid om dit werk indien je dit nog niet voor vast verzorgd, er contractueel bij te krijgen. 

 

=====

Nu staan er in de contracten die worden voorgelegd afbouwregelingen, in relatie tot het landelijke volume /stuks op maandag, welke NIET in overleg met de BVPD tot stand zijn gekomen.

Ons advies in deze is: Wanneer het contract aantallen en/of staffels in genoemde afbouwregelingen bevat: onderteken deze dan niet.

Graag worden wij geinformeerd wanneer dit zich voordoet.  Wanneer er gezegd wordt dat de BVPD ergens achter staat en je twijfelt, laat het ons weten.

De BVPD zal niet accepteren dat haar naam op een onjuiste cq misleidende manier wordt gebruikt.